7 grunde til, at du bør tilbyde kundeservice døgnet rundt

Her kan du se, hvorfor lønmodtagerens arbejdsmoral er vigtig for 24/7 kundesupport, hvordan AI kan hjælpe, og hvilke næste skridt du kan tage.

Dine kundeservicemedarbejdere skal gå hjem til tiden, men din kundesupport skal aldrig gå hjem. "Lønmodtageren", som typisk forbindes med Japan, er en funktionær i en stor virksomhed, som giver sit liv til arbejdsgiveren - f.eks. ved at arbejde over hver dag - til gengæld for indkomst og jobsikkerhed.

Mens denne dræberarbejdsmoral er kendt for at være uegnet til at leve længere end til 30-40-årsalderen, har kunstig intelligens (AI) ingen biologisk form og dermed ingen ret til liv. Med andre ord kan AI ikke dræbes af overarbejde. Så hvorfor udnytter du ikke denne sandhed i livet?

I 2020'ernes "always-on"-kultur skal din organisations kundeservicestandard på intelligent vis tilpasses lønmodtagerens livsstil for at overgå forventningerne til kundeoplevelsen.

I dette indlæg præsenterer vi de vigtigste grunde til at implementere kundesupport på 24/7-basis, hvordan AI kan hjælpe med det, og nogle af de næste skridt, du skal overveje.‍

1. Kunderne efterspørger det‍.

Kunder i dag kræver hurtige svar på deres spørgsmål. 90 % af kunderne vurderer et "øjeblikkeligt" svar som vigtigt eller meget vigtigt, når de har et spørgsmål til kundeservice. 60 % af kunderne definerer "øjeblikkelig" som 10 minutter eller mindre.

Sagt på en anden måde: Hvis du ikke driver en 24/7-service, har du ingen chance for at leve op til de moderne forbrugeres høje krav.

Og alt tyder på, at de kommende generationer vil være endnu mere krævende, når det gælder tid. Ifølge HubSpot mener 71% af forbrugerne i alderen 16-24 år, at et hurtigt svar fra et kundeserviceteam drastisk forbedrer deres oplevelse. At vente på, at dine kundeservicemedarbejdere vågner, er ikke nok for Generation Z.

2. Viden er magt til enhver tid

‍Hvader det mest styrkende, du kan give dine kunder? Viden. At udstyre dine kunder med viden, der kan hjælpe dem med at betjene sig selv, er en af de bedste måder at spare dem - og dig - for en masse tid i telefonen eller over e-mail. Hvorfor f.eks. bruge en lang telefonsamtale på at forklare, hvordan de kan ændre deres adgangskode, når en hurtig video eller tekst summary på din hjemmeside kan hjælpe dem med at opnå det samme resultat hurtigere?

Det gælder især i situationer uden for arbejdstid, hvor adgang til din virksomheds vidensbase ville være en yderst nyttig mulighed for alle involverede.‍

LÆS MERE: 14 stærke statistikker, der beviser vigtigheden af selvbetjening i kundeoplevelsen‍‍

3. Forbedre kundeoplevelsen, forbedre salget

‍‍En Gartner-rapport viste, at kundeoplevelsen er "den nye slagmark" for kunderne: Svimlende 89 % af virksomhederne forventer at konkurrere hovedsageligt på grundlag af kundeoplevelsen.

Hvis din kundeoplevelse kun strækker sig til dine åbningstider, er det på tide at vurdere, om det er godt nok. Vi ved trods alt, hvilken forskel kundeoplevelsen gør for din bundlinje.

En undersøgelse fra American Express viste, at glade amerikanske kunder deler deres positive oplevelser med ca. 11 personer - men vrede kunder deler deres negative oplevelser med ca. 15 personer.

Der er også noget, der tyder på, at et hurtigt svar på et spørgsmål under overvejelsesprocessen giver bedre salgstal. Gå ikke glip af de salg, uanset tidspunktet på dagen.

En bedre kundeoplevelse fører til bedre salg, bedre kundefastholdelse og bedre kundeloyalitet.

4. Skab tillid til dit brand

‍ Hvordanønsker du, at dit brand skal fremstå? Tilgængeligt? Troværdigt? Dynamisk? Du vil sikkert gerne udstråle alle tre positive kvaliteter. Kunderne køber ind i brandet, når de træffer købsbeslutninger; det er det, der gør virksomheder som Apple til en kæmpe succes.

Hvor dynamisk, troværdig eller tilgængelig vil din organisation fremstå, hvis kunderne ikke kan få kundesupport, når de ønsker det, i et praktisk format? I så fald vælger de måske en anden virksomhed, der tilbyder kundesupport 24/7 i stedet.

Tilfør din kundesupport lønmodtagerånden, og kunderne vil forbinde din virksomheds brandimage med urokkelig dedikation.

5. Stop efterslæbet, før det bliver til et efterslæb

‍Hvisdine kunder sender forespørgsler i løbet af natten, vil dine kundeservicemedarbejdere sandsynligvis logge på som det første om morgenen med en lang liste af tidsfølsomme forespørgsler.Det skaber et efterslæb, før de overhovedet er kommet i gang, og det giver længere ventetid for kunder, der har forespørgsler i løbet af dagen.

At få styr på de spørgsmål, der skal besvares, med AI as a Service-værktøjer (AIaaS) er en måde at forhindre denne kø på, før den overhovedet er dannet. Når du reagerer på disse spørgsmål med det samme, betyder det, at du minimerer deres negative indvirkning på dine kundesupportmedarbejderes arbejdsdag.

Og ved ikke at lade kunderne vente og vente på svar, mindsker du deres stressniveau. Det er win-win!

6. Tag imod internationale muligheder

Potentialet for globalt salg har aldrig været større. De muligheder, som internettet og longtail-søgninger åbner op for, giver dig mulighed for at sælge til selv de mest obskure lande (har du nogensinde hørt om Nauru?) og folkeslag, hvis sprog (har du nogensinde hørt om Dzongkha?) du ikke anede eksisterede.

Men hvis disse potentielle kunder ikke kan få adgang til support i deres tidszone og på deres eget sprog, vil de måske føle, at dit produkt eller din service ikke er noget for dem. Med Raffle's AI Search og AI Chat kan du bejle til disse kunder med lønmodtagerlignende support, der forstår og taler alle naturlige sprog.

Du skal ikke udelukke folk fra forskellige regioner, men omfavne dem alle med kulturel opmærksomhed og kundeservice døgnet rundt, som en lønmodtager, der elsker alle.

7. AI som en tjeneste gør det nemt

Med fremkomsten af AI as a Service-teknologi (AIaaS) er der ikke længere nogen god grund til ikke at tilbyde kundeservice døgnet rundt.

Udviklingen inden for kunstig intelligens betyder, at det nu er nemmere end nogensinde at forbinde relevante svar fra din vidensbase til dine kunders spørgsmål, så dine kunder hurtigt kan betjene sig selv. Det betyder, at uanset hvad klokken er, eller hvor i verden de befinder sig, har dine kunder mulighed for at komme i kontakt med din virksomhed på en eller anden måde.

Tænk igen på AI som en lønmodtager: din loyale medarbejder, der ikke har brug for søvn, og som kan arbejde på overtid konstant for at håndtere flere anmodninger korrekt. Du skal dog være forsigtig med den AI-løsning, du vælger.

En dårligt designet eller dårligt tilpasset løsning vil bare skabe mere arbejde og frustration for dine kundesupportagenter og dine brugere. Undersøg din virksomheds behov, og vælg også et avanceret (eller "næste generations") AI-værktøj for at mindske sandsynligheden for uønsket hovedpine.‍

LÆS MERE: Konversationel AI: chatbot eller ikke chatbot?

God service sover aldrig. Hvad bliver det næste?

Så du har besluttet, at din organisation har brug for 24/7 kundesupport. Hvad skal du gøre for at få det til at ske?

Som vi sagde ovenfor, gør kunstig intelligens dette muligt for tusindvis af virksomheder verden over. Der er mange AI-værktøjer derude, som giver kunderne mulighed for selvbetjening.

Uden at skamme os synes vi, at Raffle Site Search er den bedste derude! Alligevel bør du vurdere dine muligheder ordentligt, og hvordan de passer ind i din organisations overordnede strategi.

Overvej, hvor hurtigt løsningen skal implementeres, og hvor let den kan integreres med dine eksisterende metoder til at kommunikere med dine kunder. Næste skridt er at få opbakning fra beslutningstagerne i din virksomhed, før du kontakter de relevante leverandører.

‍Erdu klartil at lære mere?

Få en uforpligtende demo af vores produkter, og start din rejse til 24/7 kundeservice med Raffle AI.

7 grunde til, at du bør tilbyde kundeservice døgnet rundt

1. Kunderne efterspørger det‍.

2. Viden er magt til enhver tid

3. Forbedre kundeoplevelsen, forbedre salget

4. Skab tillid til dit brand

5. Stop efterslæbet, før det bliver til et efterslæb

6. Tag imod internationale muligheder

7. AI som en tjeneste gør det nemt

LÆS MERE: Konversationel AI: chatbot eller ikke chatbot?

God service sover aldrig. Hvad bliver det næste?

‍Erdu klartil at lære mere?