Hvad er virksomhedssøgning?

Hvad er virksomhedssøgning, og hvordan kan det hjælpe din virksomhed?

Introduktion

Fremtiden for virksomhedssøgning sker nu. Med introduktionen af AI har virksomhedssøgning nået en ny standard, der leverer hurtigere, mere pålidelig og mere præcis information til både medarbejdere og kunder.

I dagens datadrevne verden kan evnen til hurtigt at finde og udnytte information være afgørende for en virksomhed. Virksomhedssøgning er et stærkt værktøj, der øger produktiviteten og driver innovation ved at give medarbejdere og kunder adgang til og mulighed for at udnytte de mange oplysninger i en organisation. Når vi dykker ned i fremtiden for virksomhedssøgning, vil vi udforske udviklingen og fordelene ved den.

Hvordan definerer man virksomhedssøgning?

Virksomhedssøgning refererer til software, der er designet til interne søgninger på en virksomheds hjemmeside, intranet, hjælpecenter eller andre datakilder. Det går ud over grundlæggende søgefunktioner ved at bruge AI til at levere de mest specifikke oplysninger. Ved at integrere flere datakilder sikres det, at de mest relevante resultater vises, samtidig med at der opretholdes et højt niveau af sikkerhed og compliance.

Enterprise-søgeløsninger er skabt til at arbejde med både strukturerede og ustrukturerede data for at producere de mest nøjagtige og relevante oplysninger, der kan øge produktiviteten og beslutningstagningen i organisationen og for kunderne.

Hvad gør virksomhedssøgning?

Virksomhedssøgning fungerer ved at indeksere data og vise de nødvendige oplysninger til brugerne. Den største forskel mellem en søgemaskine og virksomhedssøgning er, at virksomhedssøgning er specielt designet til at arbejde med en organisations interne indhold og data.

En virksomhedssøgning får de relevante oplysninger gennem en webcrawler, som arbejder i faser for at sikre, at alle data bliver skrabet for at give alle de relevante svar.

Dette er de 3 faser i webcrawling:

1. Udforskning, også kendt som indsamlingsfasen, er den indledende fase af søgeprocessen, hvor webcrawleren begynder at udforske tilgængelige data;
  1. Herefter følger indeksering , hvor de ekstraherede data organiseres i en database, så det bliver lettere at finde dem ved hjælp af automatisk opsummering;
  1. Forespørgsler opstår, når dataene er udforsket og opsummeret, så medarbejdere eller kunder kan søge effektivt.

Hvilke typer virksomhedssøgning findes der?

De mest almindeligt kendte typer af virksomhedssøgning er:

1. AI-søgning- Denne type søgning bruger primært maskinlæring til at skabe en nøjagtig liste over resultater uden at være afhængig af nøgleord, men baseret på konteksten for forespørgslen. Det giver en opløsningsprocent på over 90 %;

2. Silo - det er en individuel søgning i en enkelt database ad gangen;

3. Federated - individuel søgning i flere databaser på samme tid;

4. Unified - enkelt søgning i et givet indeks.

Hvad kendetegner en god virksomhedssøgning?

1. Datasikkerhed

Datasikkerhed og compliance er de vigtigste komponenter for enhver virksomhed. Software skal overholde datasikkerhedslovgivningen i forskellige lande og sikre, at både virksomheds- og brugerdata er sikre og opfylder SOC2-kravene.

2. Avanceret indeksering

Denne funktion organiserer, kategoriserer og sikrer effektivt, at data let kan hentes fra flere kilder, og at brugeren straks kan finde det mest præcise svar fra en given kilde.

3. Analyser i realtid og insights

At kunne tilbyde analyser i realtid og insights i søgeforespørgslerne giver dig mulighed for at overvåge ydeevnen, opdage de mest populære sider og lukke huller i indholdet og dermed gøre søgningen mere brugervenlig og meget bedre over tid.

4. Brugergrænseflader til søgning

Enhver virksomhedssøgning bør tilbyde forskellige tilpassede søgegrænseflader, der giver brugerne mulighed for at matche designet til deres brands identitet og interne behov.

5 Integrationsmuligheder

God virksomhedssøgning er i stand til at integrere problemfrit med forskellige systemer og gøre det muligt at søge i forskellige databaser, uanset om det er hjemmesiden, intranettet eller et CRM-system. Det sparer brugerne tid og

Virksomhedssøgning med Raffle AI

Sørg for at frigøre det fulde potentiale i dine virksomhedsdata vedat bruge Raffle AI enterprise search! Den er designet til at integrere med en lang række eksisterende systemer som Zendesk, Intercom, Umbraco og flere, som du kan finde her. Raffle AI bruger naturlig sprogbehandling, maskinlæring og avancerede indekseringsteknikker. Du kan læse mere om dette på vores teknologiside

Raffle sparer tid for dine medarbejdere og kunder, der søger efter information, og gør beslutningsprocessen meget mere smidig. Du får også information om det indhold, som dine medarbejdere og kunder leder efter, så du kan lukke indholdshullet og altid tilbyde den mest relevante information.

Oplev den forskel, Raffle AI kan gøre i din organisation. Start en gratis prøveperiode i dag, og opdag, hvordan vores avancerede, sikre og brugervenlige virksomhedssøgning kan strømline din drift, nedbryde datasiloer og frigøre det fulde potentiale i dine data.

Hvad er virksomhedssøgning?

Hvad er virksomhedssøgning, og hvordan kan det hjælpe din virksomhed?

Introduktion

Hvordan definerer man virksomhedssøgning?

Hvad gør virksomhedssøgning?

Dette er de 3 faser i webcrawling:

Hvilke typer virksomhedssøgning findes der?

De mest almindeligt kendte typer af virksomhedssøgning er:

2. Silo - det er en individuel søgning i en enkelt database ad gangen;

3. Federated - individuel søgning i flere databaser på samme tid;

4. Unified - enkelt søgning i et givet indeks.

Hvad kendetegner en god virksomhedssøgning?

1. Datasikkerhed

2. Avanceret indeksering