Kan du ikke forhindre dine kundeservicemedarbejdere i at sige op? Instant Answers Det kan vi hjælpe med.

Instant answers til ethvert spørgsmål med 24/7 AI-chat er din løsning på problemer med kundetilfredshed og servicetilgængelighed.

Med stort pres kommer stor opsigelse. En kundeservicemedarbejder, også kendt som "customer support agent" eller "customer service agent", bliver ikke længe i samme job: lidt over 1 år for medarbejdere mellem 20 og 34 år i USA, og den gennemsnitlige omsætning i callcentre ligger på 30-45 %, hvilket er mindst dobbelt så meget som den gennemsnitlige omsætning i andre afdelinger.

Derudover viste en Salesforce-undersøgelse, at 71% af kundeservicemedarbejderne har overvejet at sige deres job op, og at 69% overvejer at forlade kundeservicefunktionen permanent; og at 50% af servicelederne har oplevet flere opsigelser i deres afdeling. Alle disse tegn findes på trods af, at kundeservicejobs er kritiske.

På den lyse side viste en anden Salesforce-undersøgelse, at automatisering af arbejdspladsen har fået 89% af de amerikanske medarbejdere til at opleve større jobtilfredshed. Sådanne automatiseringsløsninger hjalp også disse medarbejdere med at reducere arbejdsfejl (66%), mindske trivielle opgaver i det daglige arbejde (47%) og træffe hurtigere beslutninger (86%). Med andre ord, udnyttelse af automatiseringsteknologi - med ægte AI-chat er et banebrydende eksempel - være nøglen til at forbedre både kundeoplevelsen (CX) og medarbejderoplevelsen (EX).

Hvis du vil have højere kundetilfredshed sammen med tilgængelighed af kundeservice 24/7 og glade kundeservicemedarbejdere, der går hjem til tiden, kan du overveje at bruge instant answers. Et øjeblikkeligt svar er nyttige oplysninger, som på intelligent vis hentes fra din virksomheds vidensbase af Raffle, en søgeoptimeringsmotor, der drives af generativ AI med store sprogmodeller (LLM'er).

Instant answers giver dig mulighed for at give nøjagtige og konsekvente svar på dine kunders og medarbejderes spørgsmål ved hjælp af oplysninger fra specifikke datakilder som f.eks. din virksomheds hjemmeside. I dette blogindlæg forklarer vi, hvad instant answers er, hvordan de fungerer, og hvordan de kan gavne din virksomhed.

Hvad er instant answers?

Instant answers er, ja, svar, der gives øjeblikkeligt på et stillet spørgsmål. Med Raffle er dette en generativ AI-funktion i form af en type midlertidigt svar - skrevet af dig som en midlertidig indholdsløsning - til forespørgsler fra dine kunder for at give dem (og dine medarbejdere) hurtige insights , der samtidig fremhæver videnshuller: for eksempel indhold, der burde være på din virksomheds hjemmeside, men som i øjeblikket mangler på grund af praktiske omstændigheder.

I modsætning til den traditionelle søgemaskine, som kun returnerer en liste med links eller uddrag, giver Raffle's instant answers en mere uddybende og relevant type svar, der adresserer flere variationer af den samme forespørgsel, indtil det lykkes dig at implementere en (mere) permanent løsning på det manglende indhold. Denne hurtige løsning på videnshuller er uvurderlig, når det gælder om at hjælpe dine kunder med at finde de svar, de søger, uanset hvordan de formulerer deres spørgsmål, mens din forretningsdrift kan fortsætte med minimale forstyrrelser, og dine kundesupportmedarbejdere kan fokusere på mere produktive opgaver.

Hvordan fungerer instant answers ?

Fremtiden for samtalebaseret AI er nu: Raffle's generative AI kan forstå naturligt sprog og fortolke hensigten med og konteksten for et spørgsmål. AI-chatten analyserer dine kunders forespørgsler i forhold til din virksomheds datakilder for at afsløre videnshuller. Disse huller kan ses i Raffle backend som en del af funktionen "Instant Answers", hvor du (brugeren) kan indtaste et øjeblikkeligt svar i et tekstfelt for at løse et videnshul, der er opstået ved intelligent gruppering af forskellige former for en type spørgsmål. Det er vigtigt at understrege, at disse instant answers er tænkt som en midlertidig løsning på manglende indhold i din virksomheds datakilder (f.eks. hjemmesiden). Ideelt set ville du til sidst producere og lægge det manglende indhold, som logisk set ville være baseret på det øjeblikkelige svar, du har skrevet, ind i den relevante datakilde.

Det lyder kontraintuitivt, men pointen med sådan en instant answers er at hjælpe dig med at arbejde hen imod at have så få instant answers som muligt.

Hvordan kan instant answers gavne din virksomhed?

Kunderne foretrækker selvbetjening, så instant answers er her for at gavne din virksomhed på primært tre måder:

• Forbedring af kundetilfredshed og -loyalitet: Instant answers kan hjælpe dig med at give en bedre kundeoplevelse ved at løse dine kunders spørgsmål hurtigt og effektivt. Kunderne sætter pris på at få de oplysninger, de har brug for, uden at skulle gennemse flere sider, klikke på links eller kontakte kundesupport. På den måde kan instant answers reducere kundernes frustration og forvirring og øge deres tillid til dit brand.
  • Reduktion af kundeserviceomkostninger og arbejdsbyrde: Instant answers kan hjælpe dig med at reducere antallet af opkald, e-mails og chats, som dine (udbrændte) kundeservicemedarbejdere skal håndtere. Ved at give instant answers svar på almindelige og gentagne spørgsmål kan du frigøre dine agenters tid og ressourcer og give dem mulighed for at fokusere på mere komplekse og/eller værdifulde opgaver. På den måde kan instant answers forbedre medarbejdernes produktivitet og virksomhedens omkostningsbesparelser, samtidig med at du øger dine supportmedarbejderes arbejdsglæde og balance mellem arbejdsliv og privatliv.
  • Få værdifuld insights: Instant answers kan hjælpe dig med at få nyttige oplysninger om dine kunders og medarbejderes søgeintentioner eller -behov ved at markere vigtige oplysninger, som du måske har overset eller ikke taget højde for, da du skabte indhold til din virksomheds datakilder. Selv om de er tænkt som en midlertidig foranstaltning, kan instant answers vise sit værd under uforudsete omstændigheder, f.eks. hvis topledelsen udstikker en ny forretningsretning, der kræver nyt webstedsindhold, som ikke kan skrives og designes ordentligt med kort varsel.

Hvordan kommer man i gang med instant answers?

Det er hurtigt og nemt at komme i gang med instant answers med Raffle AI. Du kan integrere Raffle AI med din hjemmeside, dit CMS-system eller din applikation på bare 20 minutter og begynde at levere instant answers til dine brugere. Du kan også tilpasse og kontrollere, hvordan Raffle AI fungerer, f.eks. ved at vælge, hvordan den vises, hvilke kilder den bruger, og hvilke emner den dækker.

Desuden kan du føle dig sikker med Raffle AI, fordi den overholder førende datasikkerhedsstandarder som SOC 2 Type II, EU GDPR og HIPAA. Derudover er Raffle en miljøbevidst AI-løsning, der bruger en brøkdel af den strøm, som traditionelle AI-løsninger har brug for, og dermed bidrager til den grønne softwarebevægelse.

Få mere at vide om instant answers og hvordan de kan muliggøre indsigtsfuld selvbetjening for dine kunder og kompensere for den ustabile bemanding af din kundesupportfunktion. Book en demo af Raffle Chat for at se den i aktion nu, og udforsk nogle af vores kundesucceshistorier for at få socialt bevis på Raffle AI-dge.

Hvad er instant answers?

Hvordan fungerer instant answers ?

Hvordan kan instant answers gavne din virksomhed?

Hvordan kommer man i gang med instant answers?