Lås op for dine medarbejderes produktivitet: Kom tilbage til det rigtige arbejde

Raffle giver en nøglefærdig løsning til at frigøre medarbejdernes produktivitet ved at give dem større adgang til information.

Frigør medarbejdernes produktivitet ved at give dem mere information og sikre, at deres arbejde føles værdifuldt. Det kan gøres ved at give ressourcer til at udføre det rigtige arbejde, tilbyde fleksibilitet og øge adgangen til virksomhedens viden. Raffle er en nøglefærdig løsning, der nemt kan integreres med eksisterende teknologier, og som giver insights adgang til data og medarbejdernes produktivitet.

Man kan ikke måle medarbejdernes produktivitet på samme måde, som man måler de digitale aktivers produktivitet.

Men du kan øge medarbejdernes produktivitet på samme måde som med teknologi ved at give adgang til mere information.

Genvind din tid

Peter Drucker, en berømt ledelsesguru fra 80'erne, er citeret for "hvad der bliver målt, bliver styret". Druckers teori var, at tidsstyring ville være afgørende for at øge produktiviteten hos videnarbejdere, men hvordan styrer vi produktiviteten?

Videnarbejdere skaber værdi gennem deres evne til at bruge og anvende viden. Videnarbejdere er tiltrukket af produktivitet, da det er intelligent og fremskynder deres kognitive færdigheder til at producere arbejde.

Men at styre tiden fører ikke nødvendigvis til produktivitet. Tidsstyring fokuserer på mængden af arbejde, der produceres i løbet af en periode, men forsømmer kvaliteten. Hvis vi fokuserer på kvantitet frem for kvalitet, kan vi skabe ubrugeligt eller travlt arbejde. Er det så ægte produktivitet?

Produktivitet fokuserer på resultater og udfald i forhold til dynamiske arbejdsgange, også kaldet fleksibilitet. Den store myte om produktivitet er, at den er bundet til tid. Men produktivitet handler om resultater, ikke om output fra tidsstyring.

I tråd med Eric Reis, lean-metodologi og agil udvikling ønsker vi at gøre mere med mindre. For at arbejde smartere og ikke hårdere er det ikke nødvendigvis vigtigt at styre tiden, men at sikre, at du styrer de ønskede resultater, og at arbejdet stemmer overens med dine mål.

Desuden har arbejdet ændret karakter. Forbes skrev i 2020, at værdiskabelse ikke længere produceres gennem manuelle opgaver. Tid er en uendelig ressource, men i stedet for at forsøge at skabe mere tid, hvorfor så ikke frigøre tid!

Frigjort tid er nøglen til at frigøre produktivitet

For at øge produktiviteten på en effektiv måde er vi nødt til at frigøre os fra de begrænsninger, der ligger i traditionelle produktivitetsløsninger, og overveje de resultater, vi ønsker at se på lang sigt. Kort sagt: Spild ikke din tid - brug den fornuftigt, så bliver du mere produktiv.

Vores tre bedste måder til nemt at frigøre medarbejdernes produktivitet er beskrevet nedenfor:

1. Sørg for, at det rigtige arbejde bliver udført

Det virker måske som en no-brainer, men sørg for, at det rigtige arbejde bliver gjort. Hvilket indhold eller hvilken værdi har medarbejdere og kunder brug for?

Forbes forklarer i 2018 forskellen mellem at have travlt og at være produktiv. Travlt arbejde eller arbejde, der ikke bidrager til virksomhedens strategiske mål, er spild af tid og bidrager ikke til produktiviteten. Fokuser på at forstå, hvad der mangler, og hvad folk faktisk spørger om for at skabe værdi, og styr din tid, så du får udført produktivt arbejde. Sådan frigør du produktivitet og tid.

1. Vær ikke bekymret, vær glad

Iværksætteren i 2022 fandt ud af, at den store opsigelse og den globale pandemi lærte os noget om medarbejderoplevelser. Medarbejderne værdsætter deres tid og ønsker at føle sig værdsat af virksomheden; derfor er de mere produktive, hvis de bliver behandlet som værdifulde.

Selv før den store opsigelse og COVID-19 fandt University of Warwick i 2015 en sammenhæng mellem medarbejdernes lykke og produktivitet. Dette gælder fortsat, da Forbes i 2021 skitserede vigtige måder at øge lykken på arbejdspladsen for at blive mere produktiv. De nævner, at medarbejderne skal føle sig værdsat og have indflydelse på sig selv og deres arbejde. Det betyder, at man skal have de rigtige værktøjer til at kunne skabe arbejde, der er værdifuldt, og som også giver medarbejderne uafhængighed og indflydelse.

Derudover fokuserede Forbes i 2021 på vigtigheden af at dele og kommunikere virksomhedsinformation og give medarbejderne mulighed for at udvikle sig og lære. Adgang til information er afgørende for medarbejdernes lykke og produktivitet.

1. Gør det nemt - del information

Som vidensarbejdere kæmper vi konstant for at vide mere for at forblive relevante, være foran konkurrenterne og innovere. Harvard Business Review refererer i 2020 til Peter Drunker, som hævder, at viden er den mest værdifulde ressource, som medarbejdere besidder. Videnarbejdere skal have adgang til viden og skal konstant lære.

Selvom vi gerne vil være på forkant, er mange knowledge management-værktøjer forældede og alt for komplicerede. Derfor sænker de enten produktiviteten eller er ubrugelige.

Deling af virksomhedens data og viden er en vigtig drivkraft for medarbejdernes produktivitet og succes. Mindre tid til at søge efter information, vente på svar på en e-mailforespørgsel eller til at prikke en kollega på skulderen, der er i gang, betyder større mulighed for at udføre arbejde, der betyder noget. AKA produktivitet.

Lad os være produktive - HVORDAN?

Så alt dette er fantastisk og alt sammen. Men hvordan?

Harvard Business Review 2021 forsvarer, at det ikke handler om at ændre medarbejdernes produktivitet, men om at forbedre systemerne og vælge de rigtige værktøjer til at hjælpe medarbejderne med at blive mere produktive.

Ledere og medarbejdere har allerede travlt, og det er ikke en løsning at tilføje flere værktøjer. Vi er nødt til at reducere støjen med et alt-i-et-værktøj, der er nemt at bruge.

Raffle er den nøglefærdige løsning. Raffle Workplace Search integreres nemt med din eksisterende virksomhedssøgning eller giver dig mulighed for at opbygge en intuitiv søgning på din platform eller hjemmeside. Det kræver ingen kode eller vedligeholdelse, men Raffle kan tilpasses til dine behov. Desuden giver Raffle dine medarbejdere mulighed for at være mere produktive. Men hvordan? Lad os se på det;

1. Onboarding og medarbejderproduktivitet

Raffle reducerer onboarding-tiden med 50%, da nyansatte pludselig har øjeblikkelig adgang til virksomhedsviden, der er præcis og pålidelig. Desuden fortsætter effektiviteten af Raffle Workplace Search med at lære med medarbejderne, hvilket øger værktøjets effektivitet og medarbejdernes produktivitet.

Raffle Kunden Visma kan også bevidne, at deres onboarding-tid er faldet dramatisk, da medarbejderne kan finde svar på deres spørgsmål med det samme. Jesper Miertiz, Knowledge Manager hos Visma, siger, at Visma "mistede meget tid på at dele viden mellem [deres] medarbejdere, i træning og i den daglige drift", hvilket førte til øget ventetid for vores kunder og længere on-boarding. Med implementeringen af Raffle Workplace Search kunne medarbejderne hurtigt dele viden for at finde løsninger på deres egne spørgsmål og kunder, hvilket reducerede håndteringstiden med 56 %.

1. Insights på data

Find ud af, hvilke spørgsmål dine medarbejdere stiller med Raffle's Insights on Trending Questions. At kende de almindelige og tilbagevendende spørgsmål, som medarbejderne stiller, hjælper dig med at måle forbedringsområder, hvor der ligger værdifulde muligheder.

Har du nogensinde undret dig over, hvad dine medarbejdere ikke ved - uden at skulle spørge dem direkte og analysere dataene manuelt? Opdag områder, hvor der ikke er nok viden om virksomheden, hvilket hæmmer medarbejdernes produktivitet , din virksomheds succes og måder at forbedre sig på med Raffle's Knowledge Gaps.

Spild ikke din tid eller sæt produktiviteten over styr med travlt arbejde. Skab værdifuldt arbejde - ikke bare arbejdskraft.

1. Intuitiv AI

Vigtigst af alt behøver du ikke at belaste dine medarbejdere med at lære ny software, da Raffle Workplace Search problemfrit integreres med dine eksisterende teknologier og værktøjer. Raffle kræver ingen vedligeholdelse eller kode - den ligger simpelthen ovenpå og giver dine medarbejdere mulighed for at søge på tværs af systemer/værktøjer i én søgning. Raffle Insights viser værdifulde data, som er lette at forstå og anvende i den daglige drift.

Postnord implementerede nemt og hurtigt Raffle Search på deres eksisterende site og øgede søgbarheden af alt indhold uden brug af kode eller vedligeholdelse. Mange AI-værktøjer kræver vedligeholdelse for at fortsætte med at fungere korrekt eller vil være lavtydende AI-ressourcer, men Raffle er ingen af delene.

AI er gjort let at bruge af Raffle, men kun fordi Raffle er konstrueret af meget komplekse algoritmer og modeller, der løbende lærer, for at give dig et enkelt søgeværktøj over dem alle, der giver dig de rigtige resultater med det samme.

Danmarks Tekniske Universitet (DTU) er en stor uddannelsesinstitution Organisation med mange forskellige studieprogrammer. Selvom der er masser af indhold, er det irriterende for studerende og undervisere at finde nøjagtige søgeresultater, da søgningen giver indhold fra forskellige programmer, hvilket skaber forvirring, fejlfortolket information og spild af tid på at sortere den unødvendige støj til side for at finde deres løsning. Raffle Rules Engine kan sammen med den avancerede AI booste indhold inden for specifikke områder, f.eks. indhold om kandidater i sektionen for kandidatstuderende, indhold om bachelorer i sektionen for bachelorstuderende osv. Da Raffle er selvlærende og selvvedligeholdende, behøver DTU ikke at gøre andet end at opsætte reglerne for boosting af indhold på Raffle Platform og derefter lade Raffle gøre arbejdet.

Spild ikke en mulighed for at være produktiv. Spar tid og frustration ved at få adgang til de resultater, Raffle kan give dig i dag!

Genvind din tid

Frigjort tid er nøglen til at frigøre produktivitet

1. Sørg for, at det rigtige arbejde bliver udført

1. Vær ikke bekymret, vær glad

1. Gør det nemt - del information

Lad os være produktive - HVORDAN?

Så alt dette er fantastisk og alt sammen. Men hvordan?

1. Onboarding og medarbejderproduktivitet

1. Insights på data