Tænk uden for chatboksen: Vis dine kunder, fortæl dem det ikke

Chatbots er dårlig kundeservice, da kunderne tvinges til at gennemgå en beslutningstræbaseret samtale - find ud af, hvordan Raffle er bedre.

‍Fotoaf Diana Parkhouse på Unsplash.

I vores seneste webinar, "AI Talks: Deflection vs. self-service in customer service and how AI can help" diskuterede vi mange interessante ting.

Vi talte om vores AI-produkter og analysedashboardet til dem. Min medstifter Ole Winther diskuterede styrken ved NLP til at opdage naturligt sprog og give præcise svar og begrænsningerne ved chatbots til at besvare komplekse spørgsmål.

VIDEO

Det, der bliver talt mindre om, når det drejer sig om chatbots' begrænsninger, er brugergrænsefladen. I videoen ovenfor diskuterer jeg dette, men jeg har mere at sige om emnet! En lille chatboks er et begrænset område til at vise information. Desuden skal kunderne igennem en beslutningstræbaseret samtale, så de kan være nødt til at scrolle langt op og ned for at finde forskellige svar. Og hvis de dårligt præsenterede svar ikke hjælper dem med at løse problemet, så er det bare dårlig kundeservice. Og vi ved fra American Express' undersøgelser, at "en tredjedel af forbrugerne siger, at de vil overveje at skifte firma efter bare ét tilfælde af dårlig kundeservice."

Spild ikke din videnbase

‍Mendenne metode er ikke kun en suboptimal måde at vise dine kunder information på, men den ignorerer også, at du allerede har en vidensbase. Eventuelle ofte stillede spørgsmål eller hjælpeindhold på din hjemmeside - omhyggeligt udformet for at hjælpe dine kunder med at forstå dine produkter eller tjenester bedre - ignoreres til fordel for nyprogrammerede svar, der er designet til at passe ind i en lille chatbot-boks. Denne proces kræver manuel programmering af chatbotten, hvilket betyder, at du sandsynligvis bliver nødt til at ansætte en ny medarbejder. Det er ekstremt ineffektivt, når du allerede har disse oplysninger i din virksomhed eller på din hjemmeside!

En rapport fra Forrester viste, at 66 % af de voksne føler, at det vigtigste, en virksomhed kan gøre for at give dem en god online kundeoplevelse, er at værdsætte deres tid. Vores søgeløsninger øger kundeoplevelsen ved hjælp af enkle designfunktioner, der ikke føles påtrængende eller irriterende for brugeren. Når det drejer sig om kundepleje, er det vigtigt for organisationer altid at tænke på nye innovationer for at præsentere information tydeligt og sende folk til det rigtige sted.

Kør videre Raffle

Raffle Site Search er den enkleste løsning til at give besøgende på dit website eller i din app en god supportoplevelse.

Vis mig hvordan

Tænk uden for chatboksen: Vis dine kunder, fortæl dem det ikke

‍Fotoaf Diana Parkhouse på Unsplash.

VIDEO

Spild ikke din videnbase